2008-05-25

Flyga ballong!

Idag fick jag så äntligen njuta av min födelsedagspresent från 2007. Jag och Criz skulle upp o flyga ballong. Förra året präglades av ett kasst väder så vi hittade inte några tider att flyga. Vi höll på att inte få ut någon valuta för pengarna, eftersom garantin visade sig vara speciellt imponerande. Och vi var inte ensamna för företaget Upp & Ner hade tydligen fått in så många kundklagomål att t.o.m. Plus, konsumentprogrammet på SVT, uppmärksammade företaget. Jag höll på att vandra upp på krigsstigen om vi inte hade kommit iväg denna gång. Men så långt behövde jag inte gå. För vi kom iväg till slut.

Vi allihop som skulle iväg och flyga hjälptes åt att packa upp, dra fram, hålla upp och fylla med luft. Det skulle visa sig vara värt all möda, för sedan flög vi och ett 20-tal till i samma korg över centrala Stockholm. Vilken härlig känsla, men visst... lite läskigt till en början. Jag började fantisera om att golvet i korgen skulle braka samman eller att ballongtyget skulle fatta eld. Härliga tankar... när man svävar dit vinden tar en.

Kan varmt rekommendera att flyga ballong, men kanske inte med Upp & Ner... de borde kunna ge bättre garantier än de gjorde. Annars var det en tiopoängare!

Inga kommentarer: