2008-05-28

Vilken pizza!

Oj, den fina och varma dagen idag fick ett snörpligt slut. Gick till en nyöppnad restaurang vid Mälaren och såg fram emot en trevlig middag ute i solskenet, men så blev det inte. Nähäpp!

Till att börja med fick jag sitta i skuggan. Och kallt blåste det också. Och nån i köket lyckades me bravaden att misslyckas me att göra en menyenlig pizza (fick fisk på pizzan, trots att det var en chorizo-pizza). Det komiska var att jag även beställde på färska champinjoner, men hade inte väntat mej att få dessa slängda på pizzan efter gräddning. Nåja, jag ska nog inte va så kräsen... för pizzan hade ju trots allt varit inne och vänt i ugnen. Man hade ju kunnat få den också färsk och... ehm, rå.

Nä, jag kan konstatera att jag bakar bättre pizza i mitt sämsta hälsotillstånd...

Inga kommentarer: