2008-05-10

Föreläsning

Imorse vaknade jag tidigt för att hålla politiska kurspass åt ungdomar. Tur att man fick en balja kaffe innan så att man orkade lyfta ögonlocken. I slutet av det sista kurspasset var jag eld och lågor och lyckades nog leverera mitt budskap i sin enklaste, men klaraste form. Ett tag kändes det som om jag var en predikant som bedrev exorcism. Hoppas att jag inte skrämde bort mina stackars åhörare. Nä, det tror jag inte. De var så lugna och fina. Återstår att se om jag fick godkänt av mina åhörare. Det e lika roligt varje gång att hålla kurspass eller föredrag. Ser faktiskt fram emot nästa tillfälle.

Hela eftermiddagen har jag spenderat på en gräsmatta i stadsparken me shorts och linne. Lyckades somna i solen, eftersom jag sov så himla illa i natt p.g.a. allergiska besvär... eller så var det efter några kalla öl. Sällskapet var verkligen inte heller så fel. Nu blir det powernap och sen blir det fest. Några kära vänner är över och hälsar på från Västerås.

Härlig dag, helt enkelt... och hela 25 grader. Najs

Inga kommentarer: