2011-02-13

110207: Touchdown Chile!

Efter en nätt lite resa på bara 21 timmar, varav jag hade turen att kunna sova bort 40 minuter, så var man av förståeliga skäl rätt så trött när man landade. I stort sett var flygresan bra, förutom att planet råkade ut för rätt kraftig (mitt i maten dessutom, så det blev snabbt uppdruckit ur vinglaset) strax utanför Portugals kust ovanför Atlanten.

Trots att planet lyfte från Spanien ca 30 min försenad (kl 00:50 lokal tid), så landade vi i rätt tid kl 13:15 svensk tid (09:15 lokal tid). Jag hittade min vilsna mor letandes efter mig, till skillnad från förra gången då hon hittade mig.

Criz och hans mamma åkte ut till Valparaíso, medan jag och min mamma drog till Santiago. Det kändes otroligt skönt att vara tillbaka i Chile och den högsommarvärme som förgyllde dagen. Väl framme så packade jag upp och tog en välbehövlig dusch för att sedan vila mig. På kvällen drog mamma och jag till några goda vänner och käkade världens godaste skaldjursgryta som efterföljdes av paltkoma à 2000... eller så var det vinet som gjorde sitt. Nåt av det i alla fall. Men trött va jag när jag gick till sängs... Over and out!

Inga kommentarer: