2011-02-13

110208: Carpe Diem

Bild på gång inom kort!

Jag vaknade utvilad och käkade en lagom frukost. Idag var dagen då vi skulle dra till ett bankkontor som låg i köpcentrat "Mall Plaza Vespucio". Sedan förra året visste jag att det fanns WiFi-internet så jag passade ju givetvis på att uppdatera mailboxen och lite annat. Pengar blev växlade och jag och mamma gick omkring och kollade i affärer. Det kändes lite konstigt att strosa omkring i t-shirt, shorts och sandaler när jag bara för någon dag sedan brukade ha långkalsonger, jeans, flera tröjor, vinterkängor och en tjock jacka. Den känslan försvann i takt med att jag insåg att jag faktiskt befann mig mitt i en högsommar... dock med starkare sol än den i Sverige.

Vi drog hem till en god vän till min mamma där vi käkade lunch och drack chilenskt vin. Jag kan inte riktigt vänja mig vid att folk har vinrankor som vanliga växter i trädgården och att man kan hitta dom lite varstans.

På eftermiddagen hälsade vi på min äldsta moster. Hon såg yngre ut än under mitt förra besök förra året. Jag var ju givetvis tvungen att säga det till henne, vilket gladde en förtjusande pigg 82-åring med det största leendet på läpparna. Vi satt och fikade och pratade om allt möjligt. Tiden sprang i förväg och när det började bli skymning var det dags att bege sig hemåt igen. Det kändes skönt att bara ta dagen som den är utan alla måsten som annars präglar mina dagar. Ännu en dag till sin ända och jag intog horisontellt läge för att råda bot på min trötthet... Over and out!

Inga kommentarer: