2008-02-16

Vår på väg och nedräkning

Vilken härlig känsla jag fick igår när jag jobbade över och åkte ner till Malmö. När jag närmade mej Skåne och Malmö så fick jag den där känslan. En känsla som väcks av ett speciellt solsken, fåglars kvitter, avsaknaden av moln på himmelen (=skånsk stavning) och åkrar och ängar som sakta blir gröna till färgen. Känslan jag naturligtvis tänker på är vårskänslan! Nu börjar vintern släppa taget och sakta, sakta blir det vår. Najs. Riktigt najs. Och inte en sekund för tidigt, nejdå!

Och nu är det 3 månader och 20 dagar kvar tills konserten är ett faktum. Och denna gången ska hon f*n ta och komma... för nu är det 9 år sen sist hon senast ställde in spektaklet och fick mej att komma hem från Peru helt i onödan. Grrr...


SPRING ARISING & COUNTDOWN


What a nice feeling I had yesterday when working over time on my way down to Malmö. When I approached the province of Skåne and Malmö I got that special feeling. A feeling that was awakened by a special bright sun light, birds singing, the absence of clouds in the sky and fields turing green. The feeling I'm thinking about is of course the spring feeling! Now it feels like that the winter is slowly pushed away by the spring. Nice. Real nice. And not a second too early, nope!

And now it's 3 months and 20 days until the concert. And this time she'll come... cause it's now 9 years ago the cancelled her last one and made my come back from Peru all in vain. Grrr...

Inga kommentarer: