2010-01-11

9 jan: Muckar-Duva!


Ja, vad kan man säga? Festen var lyckad hemma hos Gäääbi. Det var jag, Criz, Gäääbi och vår nyvunna vän Seba. Vi hade det riktigt skoj i hennes lyxiga lägenhet i de fashionabla delarna av Santiago. Men jag vet inte om hennes hyresvärd såg henne som så fashionabel eftersom det låg en kondom på brädet vid TVn. Miiiish!


Dagen efter festen var mindre skoj för Criz. Han var bakis som aldrig förr, trots att han drack samma drinkar som jag. Stackaren mådde riktigt kasst när vi var på väg tillbaka till Glorita där vi för tillfället bor. Usch, jag kände en sådan medkänsla när vi t.o.m. var tvungna att hoppa av tunnelbanan tillbaka för att Criz var på väg att... ehm.. ja, ni vet vad man kan behöva göra när man mår riktigt dåligt. Sen fortsatte vi med nästa tunnelbana. Så precis när vi kom upp ur tunnelbanan för att ta en taxi hem så kom en duva (men Criz hävdar att det var en kondor eller en flygande elefant) och sket ner honom... Jag vet inte vad duv-fan hade käkat, men det var nog fanimej en trerätters med två efterrätter. Egentligen ville jag spontant skratta, men det var inte läge. Stackare... en nerskiten Criz och jag tog taxin hem. Stackare. Miiish!


Fortsättning följer om zoo- och strandbesök samt en sjuhelsikes massor av sol. Bilder kommer. Fortsätt att kommentera! Det e skoj att läsa! Massor av varma kramar till er alla från Chile.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Elias, du fattar varför han va så bakis? Det är för att det är riktig PISCO ni dricker, CHILENSKT sådan :) Och varför duvan sket så mycket är det för att vi göder dom för att äta upp dom sedan.... :) Kram på er, ha det jätte bra och sola och drick pisco sour för mig också...

Anonym sa...

Glömde skriva att det var jag, Ralle!

Admin sa...

Ralle: Si, seguro... Fome! Todos saben que el Pisco es peruano de origen... hasta tu abuela es peruana ;)

Annelie sa...

Härligt att ni delar med er även av sjuka händelser.. Men lite kul var det allt med skit-duvan :)

Anonym sa...

Hejsan Bror E, kul att ni har roligt i ur och skur, ta nu hand om din lilla Criz och låt honom inte dricka för mycket nästa gång :)
Hälsa Gloria från oss (hela familien i Sverige) och ha kul med henne med.

Unknown sa...

Stackars Criz...=)
Härligt att läsa om era äventyr. Hoppas vi kan träffas sen och vi får höra lite mer.
KRam till er båda

Anonym sa...

Jag skänker en tanke till lilla nerskitna criz :) låter som Elias har en tooppen semester iaf! Vi vill se bilder snart! kram Lina&Ralle

suequibell sa...

Fick ett meddelande via messenger från Criz idag...Det var nog på tiden att höra av er! När dyker ni upp i Santiago de Chile igen? Jag måste ju presentera er för mina andra övriga vänner=) Bland annat Criz älskade Diego....jijijijiji.

Besos mr. president!

"The bag is checked! Over and out"

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHA jag skulle så gärna vilja se criz:s face när han blev attackerad av den flygande elefanten med taskig mage. Jag tror att han ville säga hej på ett chilenskt sätt, du kan väl säga hej tillbaka nästa gång du träffar några av hans kusiner i nån park.
tata
Father.