2010-08-03

3 aug: Take off to Málaga

Ja, då var man äntligen på väg. Efter några få timmars sovande tog vi gamla Betsy och körde mot Stockholm Skavsta flygplats. Criz hade som vanligt lite resfeber.

Jag parkerade bilen och därefter var det språng till incheckningen, som jag fick för mig stängde 5 min innan vi ställde bilen. Väl framme kunde vi konstatera att så inte var fallet. Vi pustade ut och kunde lungt checka in.

Boardingen på flyget gick supersnabbt, incheckningspersonalen tittade inte ens på boardingkorten. Väl på planet kom därför resultatet som ett brev på posten: Alla fick visa boardingkorten från sina platser, vilket försenade oss med ca 45 min.

Därefter läste jag säkerhetsinstruktionerna som ni ser på bilden. Jag blev bedrövad. Djupt bedrövad av vad jag såg: No glasses, no teeth, no bling-bling and... no high heels! I have no dignity left. What's left of me now? Where's the exit??

Inga kommentarer: