2010-08-05

4 aug: La bella vida

Efter vårt strandplaskande igår gick vi ner till strandpromenaden för att ta nåt litet att käka. Innan vi väl kom ner dit (det är ju visserligen bara 50 m dit, men med vår tidsuppfattning så tog det en liten tid, så insåg vi att klockan var rätt mycket. Vi beställde då både för- och huvudrätt och sköljde ner det med lite kall öl. Förrätten bestod av en klassisk andalusisk Gazpacho (kall och lätt kryddig tomatsoppa) med sina tillhörande grönsaker (well, Mommy always told me to eat my vegetables).

Sedan gick vi sakta tillbaka och blev vittne till en bilkrock (inget superallvarligt). Usch, det är nog det sista man vill ska hända på sin semester... ja, eller att komma hem och antingen är havande med trillingar eller nåt skit i trumpeten (oki, nu snackar jag dynga, tror jag).

Vi är ju rätt så fantastiska med att ta seden dit vi kommer så vi tog en liten siesta. Sedan var vi piggelin sådär lagom kl 22, så vi tog en dusch och pang - nu uppenbarade sig resultatet av dagens strandeskapad: Man kunde verkligen inte undgå att jag såg ut som ett övergångsställe. Magen hade fått en skön morotsfärgad nyans som dessutom bjöd på en svag brännande känsla. Don't you just löve that?

Vi blandade några drinkar (notera gärna pluralformen) på hotellrummet och lyssnade på lite svängig musik. Sen drog vi ut och gick och tog en svalkande Gin & Tonic som avlöstes av en öl. Sen fick jag för mig att dricka Cola (yep, I'm not what I used to be). Efter en sen kväll/natt begav vi oss tillbaka till hotellet och slocknade rätt snabbt. Jag med min huvudvärk (förstår inte vad som gick fel, då jag drack och drack för att förhindra uttorkning)...

Signing out for now! / E

Inga kommentarer: