2010-08-06

5 aug: Havsliv & Paella

Känns skönt att man vaknade sent idag. Ännu skönare att man i lugn och ro kunde greja sin egen frukost med alla saker vi redan hade köpt in. Däremot kändes det inte så himla attraktivt att magen fortfarande var öm och bränd. "Nåja, man kan ju sola ryggen idag", tänkte jag och vi kom överens om att släpa ner badmadrasserna och plaska runt. Med detta sagt så skred vi till verket. Vi käkade upp och spacklade den förfallna fasaden sen gårdagens lilla krogrunda.

Med badmadrasserna under armarna strosade vi ner till stranden. På vägen dit (de få meter) så ville jag, ganska fyndig som jag emellanåt är, lära mig läxan sen gårdagens plaskande som kännetecknades av ett sablars paddlande för att motverka vindens verkningar på vår position i vattnet. Jag sprang in i nåt litet kyffe och köpte en tvättlina.

När vi kom ner till stranden så råkade jag göra en liten pinsam uppvisning. Jag försökte hoppa på madrassen lite sådär atletiskt som Criz gjorde, men åstadkom nåt som närmast kunde liknas med valjakt vid Svalbard. Efter några minuter så kunde jag paddla ut och binda fast madrasserna i en boj för att inte driva in mot stranden igen. Därför slapp jag paddla som en trött valross.

Efter en och en halv timme drog vi upp igen (återigen med en inte alltför atletisk manöver från badmadrass till fötter). Allt för att märka att jag, trots att jag legat på magen, ändå lyckats med bedriften att just bränna - ja, just det - magen. Igen. Nä, typiskt.

Efter en vända uppe på hotellet drog vi ner igen och njöt av vår första Paella vid stranden. Gott!

Därefter blev det en liten siesta för att sedan råkna hamna ute i utelivet. Det som skulle vara en liten runda för att ta en drink, slutade med en hemkomst vid kl 04:00 efter flera Rom & Cola. Måste arbeta på disciplinen som ni förstår...

Signing off for now! / E

Inga kommentarer: