:: Ämnen || Labels ::

:: Historik || History ::

2009-08-22

Mallorca (20 aug): Adiós, adiós!

När vi kom till stranden och hade legat och lapat sol i några timmar var det dags att dra sig tillbaka till hotellet. Vi kollade på klockan och den var 18:09. Magnus och Davids flyg skulle lyfta om 6 minuter så vi inväntade. Några minuter senare såg vi deras flyg med den karaktäristiska loggan (se bild 1 längst upp... ja, som knappt syns på bilden). Nu var verkligen Magnus och David på väg hemåt. Jag vände mig till Criz för att kommentera solbränna-tävlingen som jag ansåg som avslutad nu. Med motiveringen: för att tappert ha försökt få färg, men misslyckats med att få rätt färg tilldelas denna fjärde plats till en bränd David som uppvisat stort mod med att dämpa smärtan. Håller färgen i ytterligare 2 veckor till så matchar den det kräftkalas jag ska till. Jag känner med honom, eftersom jag vet hur det är att sola för mycket. Med motiveringen: för att vara trögstartad i början för att sedan få en fin och lätt till håret matchande gyllenbrun nyans tilldelas tredjeplatsen Magnus. Nu står det mellan mej och Criz... och ännu är det inte avgjort... även om jag ligger pyrt till.

Därefter såg vi Johannas båt segla iväg mot horisonten (se bild 2 uppifrån), varpå Criz vinkade spontant både mot flygplanet och mot horisonten (se bild 3 uppifrån). Sedan gick vi tillbaka till hotellet för att fräscha upp oss inför en uppfriskande barkväll.

Några timmar senare befann vi oss ute och tog oss en tramsig drink till vår gamle vän Magnus' ära (se bild 4 uppifrån). Kvällen blev inte vildare och mer dramatisk än den kvällen före. Även imorgon hade ju en morgondag.#

Inga kommentarer: