:: Ämnen || Labels ::

:: Historik || History ::

2009-08-15

Mallorca (15 aug): Sen krogkväll & göra stan

Ja, det blev ingen siesta igår... så Magnus och David tittade förbi mitt och Criz hotellrum där vi blandade några drinkar och lyssnade på musik under tiden vi småsnattrade om allt möjligt. Tiden springer iväg när man har det roligt, så vi ville hinna ikapp tiden genom att gå på krogrunda och hinna med så många krogar som möjligt. Vi blev lite mjuka i luvan, men jag tror att vi hann med 5-6 stycken krogar innan vi drog på en lokal nattklubb. Förnuftig och väldigt ansvarsfull som jag är så drack jag varannan vatten (absolut utan inrådan från övriga sällskapet... yeah, right)... så den där dimman i minnet försvann och kvällen klarnade... ja, för en stund. Plötsligt och uppenbarligen många timmar senare frågade jag vad klockan var. Till min stora förvåning var klockan redan halv sex på morgonen, så då blev det hemgång bums. Fem timmar senare tvingade jag mig själv och Criz att käka frukost för att fortsätta sova en stund till.

Därefter blev det en promenad in till stan för att titta i affärer och njuta av Palmas puls, som närmast påminde om Elvis' puls. Det var inte mycket till liv och rörelse i stan, eftersom det var nån mystisk helgdag (ja, givetvis precis idag när vi skulle ner till stan). Vi lyckades dock handla lite tröjor och sätta oss ner och ta en öl i solskenet. Därefter begav vi oss tillbaka hem och passade på att käka sen middag. Det blev en nätt och jämnt godkänd Paella och öl som sveptes under tiden vi hade en intressant och stundtals upplyst diskussion om att leva/försörja sig på tillgångar man inte har.

Idag är man lite öm runt nacken och på axlarna. Jag har nog bränt mig lite lätt, men det går över snart. Har redan böjat få lite färg, men har inte hunnit ikapp Criz... ännu. Magnus ligger på god trea... och David ligger färgmässigt närmast gammelmormor Astas innanlår. Men ännu är det många dagar kvar, så det är inte avgjort.

Nu är det siesta som gäller... för snart kommer Magnus och David över på några drinkar i hotellbaren. Sen... om alla vi har riktigt dålig diciplin (vilket jag hoppas... hihi), så blir det utgång efteråt. Skål.

Inga kommentarer: