:: Ämnen || Labels ::

:: Historik || History ::

2009-08-17

Mallorca (17 aug): Amen!

Dagen idag har nog varit den varmaste på bra länge. Minst 35° i skuggan. Sällskapet var inte svårövertalat för en glass, så det fick bli första anhalt på vår "down town"-utflykt. Sen fortsatte vi till stan och den riktigt fina katedralen. Det blev några väl valda Kodak-moments på vägen innan vi klev in i katedralen. Det kostade bara 4€, men vi blev osäkra på om detta gällde avgiften för att bikta sig eller priset per synden som blir förlåten (ja, vi e ju inte miljonärer heller)... så vi lät bli. Magnus är ju troende protestant och David en ultra ortodox jude så ett besök dit hade för mig och Criz som troende katoliker varit väldigt ensamt.

Därefter kurrade magen och öl och spanska bocadillos stod på menyn. Under tiden var det dags för lite intellektuell gympa så vi avhandlade uppfostran där förälderns vilja ibland står mot barnets egen vilja och vilken vilja som går före. Väldigt intressant, men ack vad min och Davids åsikter verkligen så mycket inte går hand i hand. Vi kommer nog från helt olika världar, ja, kanske från helt olika planeter...

Nu sitter vi på balkongen och ska ner och käka sen middag för att avsluta med några fler öl. Imorgon blir det att hyra bil och utforska ön utanför Palma. Ska bli så skoj.

PS: Criz börjar bli riktigt brun som en pepparkaka, medan jag håller mig på stadig andraplats. Magnus är på tredjeplats och känner nog ingen vidare konkurrens från David (som förvånansvärt inte hade vuxit fast i kepsen) som nu börjar få lite färg. Oj, vilken spänning. Hur ska det sluta? Som La Linda skulle säga, "oh-la-la" ;)

3 kommentarer:

XOXO sa...

HAHA dina inlägg är verkligen roliga att läsa, ni verkar ha skoj där borta, här är de inge vidare regn hela tiden :S

Kimpe sa...

det verkar dock inte som om det finns lakritsglass där nere, så du får nog komma förbi och köpa en av mig här i sverige ;o)

Admin sa...

Nä, Kimpe, det verkar inte alls finnas... tråkigt nog. Men jag lovar dig, glasskännare som jag är, att glassen är skitgod. Det framgick inte, men exklusivt till dig kan jag berätta att jag käkade 3 st smaker: cocos, mango och mint. Mmm :)