:: Ämnen || Labels ::

:: Historik || History ::

2009-08-23

Mallorca (23 aug): Touchdown Sweden!


För exakt en halvtimme sedan landade vi där resan tog sin början - Skavsta flygplats (se bild).

Vi lämnade hotellet med god marginal och kom fram till Palma flygplats ca 2 1/2 timme innan. Jag tjatade lite för att sitta utomhus i det skarpa solskenet. Det blev så i ca 15 minuter för sen märkte jag att höll på att svettas ut ett helt barsortiment med drinkar och öl för ytterligare 9 dagar innan. Och så kunde vi ju inte ha det. Inte minst för att försöka va fräsch hela flygresan. Vi checkade in vårt bagage och begav oss till taxfreebutikerna och köpte en utlovad whisky till vår stundande chaufför hemma i Sverige och en Bacardi för oss själva. Den sistnämnda fick vi behålla i ca 8 minuter innan den åkte i golvet på toa. Vi sköljde av whiskyn och utrymde snabbt toan som luktade dagen-efter på en Cinderellakryssning. Pinsamt.

Väl på planet så var man ruskigt trött, men det gick inte att sova när vi upplevde turbolens som fick min fantasi att skena iväg till filmer som Alive. Denna gång höll jag tyst om det för Criz, eftersom han fick frispel när jag berättade nojigt att jag såg misstänkta folk bete sig konstigt och rabbla satansverser i sätet. Förutom två spritgalna ryssar och en unge som gapskrek större delen av resan, så gick resan bra.

Och nu är vi tillbaka i kalla Sverige. Imorgon bitti blir det jobb och allvaret tar vid igen. Och med detta så avslutas vår Mallorcaresa, även kallad "Mallorca 3.0".

PS: Jag får anse mig besegrad av Criz efter vår solbränna-tävling, men hamnade på en god andraplats. Criz' bränna är såhär i efterhand väldigt autentisk. #

4 kommentarer:

suequibell sa...

Ok. Nu tog ditt bloggande slut och även dina mails "elias har lagt till en ny inlägg i hans resedagbok..." Jag får aldrig så många mails från dig än när du och Criz tar och far iväg någonstans...

När ska du lägga in mig som följare på din blogg? Gå in på instrumenpanel så kommer du fram till sidan där det står vilka steg du ska följa för att vara en "följare" =) Jag vet inte exakt hur det kan se ut på din sida (eftersom jag har tre som jag följer och får deras updates där, men kolla det =)

Till dess...något du SÄKERLIGEN kommer att skaka loss till...

http://www.youtube.com/watch?v=4me24jUO-4o


(jijijijijijiji)

Anonym sa...

hellu my bff..
du får ju ta o skriva lite mer på d in blogg tycker jag , är ju jätte kul att läsa


nina

Admin sa...

Hej Gabi! Ja, jag ska se om inte jag kan fixa det där. Jag är inte så teknisk, men vore skoj att få till det på samma sätt som du. Och låten var ju så 90's... alltså, så bra! Shake that bootie! :o)

// Elias

Admin sa...

Sweet BFF Nina, jag ska faktiskt sätta igång och skriva lite mer. En del inlägg av mer allvarlig karaktär, andra lite mer lättsamma och humoristiska. Se upp, de kommer inom kort!

// Elias